Odměny kováře
Odměny krejčího
Dovolím si napsat několik rad, které snad pomohou nezkušeným craftům. Jako u každé činnosti je třeba hned od počátku pečlivě vážit každý krok.
1. je rozhodnutí, zda chci crafta dělat a ujasnění si, co to vlastně obnáší = makrování, práce a služba ostatním (později zisky)
2. vybrat si obor dle toho k čemu mám (lépe : má postava) vztah - k vůni dřeva a lesu nebo k černému řemeslu? - hm, taky vychytrale posoudit budoucí zisky vzhledem k počtu řemeslníků kov/dřevo :) - není přesné, že kov je na trénink (expení) lepší
3. Vlastní trénink :
- důležité je najít vhodný výrobek pro expení, to jest aby poměr : spotřeba materiálu // expy byl co nejvýkonnější a ještě jsem si něco přivydělal
- jakmile takový výrobek naleznete, stopněte zvyšování odpovídajícího skillu tak, aby pravděpodobnost povedení výroby byla někde 50-60-70 % = zde se názory craftů liší = sami si najděte co vám vyhovuje anebo si to spočítejte dle svých statistik :))) (a mnohdy záleží na každé desetině procenta). Myslete na to, že se zvyšující se pravděpodobností povedení výroby klesá i zisk expů z jednoho výrobku, ale zase jich vyrobíte více. Pak používejte tento výrobek pouze pro makrování = expení. Dobrý stav je, když z méně nákladného výrobku na suroviny máte 5-6 expů z vyrobeného kusu - pozor, platí až po 15.levelu, pokud ještě funguje zvýhodnění.
- teoretický příklad :) : mám krejčovinu na 30% - u vendora nakoupím flagsy, ale cenu usmlouvám co nejníže !! - utkám si nitě a z nich látku - z látky šiju pěkné košile - zisk 5-6 expů a také zlatek. Ale když překročím hranici 30% a spěchám, abych měl krejčovinu už ted honem na třeba 37%, budu horko těžko hledat výrobek vhodný pro makrování. Až zase později při šití oblíbených kožených rukavic. Takže raději pár i mnoho levelů nebudu zvyšovat skill používaný na expení....není problém ho následně dotrénovat.
To samé platí i u dřeva - hledat, najít, expit. Znám řemeslníka, co udělal hodně moc levelů na obyčejných lucích - stopl skill a teprve až měl našetřeny body a levely na mistra (100% skilu) ho pustil a jen dotrénoval výrobu luků...
- veškeré přebytečné peníze v době učení vrážejte do nákupů materiálů k expení, vše se později vrátí
- mnohým se může zdát, že zisk 5-6 expů z výrobku je málo. Tvrdím, že není, - s ohledem na čas jak dlouho trvá vyrobení včetně získání materiálu i levelu mladýho crafta.
- zkuste diplomacii a spolupráci, poznávejte další postavy z řad bojovných a domluvte se s něma. Na čem ? Můžete jít spolu na lov = lovec zabíjí, craft stahuje kůže a škube peří, lovec má expy a když mu dáte polovinu peněz z prodeje, tak stále jste v plusu. Kupujte suroviny od starých craftů = iron a logy jsou jim skoro k ničemu. Těch možností je celá řada, jak si opatřit suroviny anebo peníze k nákupu surovin včetně vlastní těžby.
Existují nějaké cestičky, kdy pouze nakupuju a pak už jen makruju až do alelujá (od určitého skillu). Hlavní je mít zisk aspon 1 zlatáku mezi nákupem surovin a prodejem výrobků z těchto surovin. I hledání těchto cest je přece součastí hry za crafta - přece nechcete nalajnovat všechny cesty a možnosti a připravit se tak o zábavu z objevování a radosti nad úspěchem.
Je to prostě o práci a práci - kdysi dávno jsem sledoval jednoho craftíka : dyť on jen stál u banky, prndal, lítal si po světě, na sobě oblečení za pár tisícovek a furt si stěžoval jak mu to nejde......